środa, 5 października 2011

Wykład Tomasza Madeja "Podróż na Mentawai"

PODRÓŻ NA MENTAWAI – śladem pigmentu na skórze
Zapraszamy na wykład Tomasza Madeja, pracownika warszawskiego Muzeum Azji i Pacyfiku z tegorocznej wyprawy do plemion Mentawai


"Mentawai to archipelag wysp leżących w odległości niespełna stu trzydziestu kilometrów od portu w Padang na Sumatrze. Administracyjnie należy on do prowincji Sumatra Zachodnia (Indonezja). Dla przemysłu turystycznego to przede wszystkim źródło najwspanialszych „spotów” surfingowych. Dla mnie natomiast to miejsce, gdzie czas się zatrzymał – jedno z ostatnich miejsc na ziemi , gdzie tradycja tatuowania jest wciąż praktykowana. Specjalnie na zaproszenie organizatorów Body Art Convention w Warszawie przygotowałem antropologiczną opowieść z mojego pobytu w wiosce Butui na wyspie Siberut. Spędziłem tam kilka dni, korzystając z gościny szamana Amana LaoLao i jego rodziny. Będzie więc o symbolice i znaczeniu tatuażu dla mieszkańców oraz o projekcie Mentawai Tattoo Revival. Prześledzimy proces powstawania tatuażu, zastanowimy się, czemu Aman Telepon woli maszynkę elektryczną, zobaczymy, jak powstają narzędzia do tatuowania, jakich roślin używa się , gdy nie ma Bepantenu oraz jak wygląda ceremonia z okazji zakończenia tatuowania i tradycyjne tańce. Oczywiście nie może zabraknąć też Amana ze studia Durga Tattoo w Jakarcie – wspaniałego kompana podróży i wspaniałego artysty, o którego kunszcie było mi dane przekonać się na własnej skórze…" (Tomasz Madej)  
 
Wykład ma charakter premierowy, który będzie ilustrowany materiałem fotograficznym oraz video. W trakcie spotkania Tomasz Madej pokaże również kompletny zestaw do tatuowania wykonany specjalnie dla niego przez szamana.

Zapraszamy na blog Tomasza Madeja: http://tatuazetniczny.blogspot.com/  i jego fanpage http://www.facebook.com/ethnictattoo.
Warto też odwiedzić stronę:
http://www.durgatattoo.com/.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz